Nafsu Dengan Anak Perempuannya Sendiri, Bapa di Seret ke Mahkamah Mengaku Tidak Bersalah

1 min read

Nafsu Dengan Anak Perempuannya Sendiri, Bapa di Seret ke Mahkamah Mengaku Tidak Bersalah Beritaokewla.com Seseorang penyelia kilang dihadapkan ke Mahkamah Majistret Butterworth di Pulau Pinang pada Jumaat, atas 2 tuduhan melaksanakan amang intim fizikal terhadap anak kandungnya yang berumur 15 tahun.

Tertuduh berumur 40 tahun itu bagaimanapun mengaku tidak bersalah pertuduhan dibacakan jurubahasa di hadapan Majistret Siti Zulaikha Nordin@ Ghani.

Kedua- kedua kesalahan itu didakwa dicoba di suatu premis di Nibong Tebal, pada jam 12 tengah hari, 22 September kemudian, serta jam 3 petang, 13 Disember kemudian.

Pendakwaan dikemukakan mengikut Seksyen 14( a) Akta Kesalahan- kesalahan Intim Terhadap Anak- anak( AKSTK) 2017 serta Seksyen 14( b) akta yang sama.

Sekiranya disabitkan kesalahan, tertuduh bakal berdepan hukuman penjara tidak kurang 20 tahun serta boleh disebat.

Kes dikendalikan Timbalan Pendakwa Raya Mohammad Syafiq Nasrullah Saleem Ali manakala tertuduh tidak diwakili peguam.

Semasa prosiding, pihak pendakwaan tidak menawarkan sebarang jaminan terhadap tertuduh berikutan mangsa masih tinggal bersama dengan tertuduh.

Dalam pada itu, tertuduh membuat rayuan dengan memohon jaminan ditawarkan atas alibi ia yang berpendapatan RM3, 000 sebulan butuh menanggung isteri, 2 anak berumur 5 serta 15 tahun dan seseorang bunda menghidap kanser.

Mahkamah bagaimanapun tidak membetulkan tertuduh diikat jamin serta menetapkan 30 Januari 2024 selaku tarikh istilah semula kes.

 

You May Also Like

More From Author

+ There are no comments

Add yours